Saturday, September 20, 2008

As Tears Go By

"谁也无法阻挡岁月的流逝" ~HKT, in real life

Yesterday went to visit my aunt in the hospital. She just had an operation to remove her tumor....

On the way to her ward, my mind had this image of her which I was so used to seeing for the past 23 years since I grew concious of this world...

Never had I once stop to think that chemotherapy and operation would have greatly adverse effects on the appearance of a person....

So much for being a Life Science student.

走入病房,打开布帘的时候,我所看到的阿姨,瞬间让我有种错愕感。

她的脸非常苍白,皱纹明显许多,整个人看起来非常虚弱。

我顿时意识到:阿姨老了。

在我成长的这二十三年中,阿姨不知不觉老了,病毒、药物、治疗更是加快了这个过程。

我并没有漏出惊讶的表情,若无其事的打招呼,问候她,关心她。多亏我的好演技。

一直在想:老师是对的

谁也不能阻挡岁月的流逝

想着想着,鼻子一阵酸,压不住的眼泪拥进眼眶里。

不知不觉,身边很多人都静悄悄老了。爸爸,妈妈,阿姨,蓝老师,佩芳老师,曼华老师......

而我......后知后觉。

Looking at the Class A ward my aunt stays in, I really feel glad that she can afford to get good treatment....

She has no husband nor children....But she has us..... She has me.....

阿姨,加油

-----------------------------------

这年下来,一直听到有认识的人过世。

"天下有哪个人是没有最后的?" ~郑尚宫大长今

记得去参加一场丧礼的路上,我问钟坤华:“不知道我的最后会是怎样的”

不知道最后有没有人知道

不知道最后有没有人送我上黄泉路

不知道最后会不会有好结果

我做了很多坏事,但是我还是希望我会有好下场。

1964 ~香港

Labels:

0 Comments:

<$BlogCommentAuthor$> said...

<$BlogCommentBody$>

<$BlogCommentDateTime$> <$BlogCommentDeleteIcon$>

Post a Comment

<< Home